25.08.2021

Oona Jukkola nuorisovaltuuston puheenjohtajaksi

Pohjois-Pohjanmaan nuorisovaltuusto piti keskiviikkona 25.8. kokouksen Oulussa. Nuorisovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Oona Jukkola Merijärveltä. Varapuheenjohtajien määräksi päätettiin kaksi. 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Leevi Sippola Haapajärveltä ja 2. varapuheenjohtajaksi Ossi Ruotsalainen Kärsämäeltä.

Nuoret haluavat puhe- ja läsnäolo-oikeuden maakuntavaltuuston kokouksiin

Nuorisovaltuusto kävi keskustelua maakuntavaltuuston 7.6.2021 kokoukseen saapuneesta Sirpa Tikkalan ponsiesityksestä: ”Maakuntavaltuusto kannustaa nuorisovaltuustoa esittämään puhe- ja läsnäolo-oikeutta haluamiinsa toimielimiin”. Nuorisovaltuusto päätti esittää puheenjohtajistolleen puhe- ja läsnäolo-oikeutta maakuntavaltuuston kokouksiin.

Maakunnallisten nuorisovaltuustojen huippukokous

Pohjois-Karjalan nuorisovaltuusto on järjestämässä yhdessä Pohjois-Karjalan maakuntaliiton kanssa Maakunnallisten nuorisovaltuustojen huippukokousta, johon olisi kutsuttuna edustajat jokaisesta maakunnallisesta nuorisovaltuustosta ja maakuntaliitosta. Huippukokouksessa pohditaan maakunnallisten nuorisovaltuustojen suhdetta tulevaan hyvinvointialueeseen sekä niiden tehtäviä hyvinvointialueiden ja maakuntien sisällä. Samalla halutaan myös vaihtaa hyviä toimintatapoja sekä verkostoida maakunnallisten nuorisovaltuustojen parissa toimivia henkilöitä. Huippukokous on tarkoitus järjestää Joensuussa loka-marraskuun 2021 aikana ja sen arvioitu kesto on noin 3 päivää.

Pohjois-Pohjanmaan nuorisofoorumi

Pohjois-Pohjanmaan Nuorisofoorumi järjestetään osana Pohjois-Pohjanmaan liiton 90-vuotisjuhlavuoden ja kesäyliopiston 70-vuotisjuhlavuoden tapahtumia syys-lokakuussa 2021.

Muut käsitellyt asiat löytyvät täältä:  esityslista.