01.09.2022

Pohjois-Pohjanmaan nuorisovaltuusto linjasi nuorisofoorumista ja teki henkilövalintoja

Pohjois-Pohjanmaan liitto, Pohjois-Pohjanmaan nuorisovaltuusto, Pohjois-Suomen aluehallintovirasto, Pohjois-Pohjanmaan TE-toimisto, Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus ja POPNUVA-hanke järjestävät nuorisofoorumin maanantaina 21. marraskuuta Lääninhallitustalossa Oulussa.

Pohjois-Pohjanmaan nuorisovaltuusto käsitteli tapahtuman luonnetta, toivottuja puhujia ja teemaa foorumiin. Teemana tapahtumassa on nuorten mielen hyvinvointi. Tapahtumasta vastaava työryhmä jatkaa valmisteluja nuorisovaltuuston evästysten pohjalta.

Hyvärinen, Rentola ja Kemi edustamaan Pohjois-Pohjanmaata

Nuorisovaltuusto teki kokouksessaan henkilövalintoja. Iida Hyvärinen valittiin Pohjois-Pohjanmaan ilmastotyön neuvottelukunnan jäseneksi. Metsähallituksen luonnonvarasuunnitteluun nuorisovaltuuston varsinaiseksi edustajaksi valittiin puolestaan Sofia Rentola, jonka varajäseneksi valittiin Sami Kemi.

Nuorisovaltuusto kuuli 1. syyskuuta 2022 pitämässä kokouksessaan lisäksi useita tiedonantoja muun muassa ilmastotyöstä Pohjois-Pohjanmaalla, Metsähallituksen luonnonvarasuunnittelusta ja Leader-toiminnasta Pohjois-Pohjanmaalla nuorten näkökulmasta.

Pohjois-Pohjanmaan nuorisovaltuuston kokouksen esityslista.

Lisätiedot: strategiapäällikkö Ilpo Tapaninen, p. 050 301 7546